بهترین پاسخ به پرسش مهر 97- 98
بهترین پاسخ پرسش مهر 98-97 را می توانید از این سایت تهیه کنید و ....
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش تعداد صفحات مندرج در توضیحات فایل پاسخ به پرسش مهر 97 رئیس جمهور شماره 19.
نمونه دانلود بهترین پاسخ پرسش مهر 98-97
جواب نوزدهمین پرسش مهر رئیس جمهور در سال 97
همانگونه که واقفیم هر ساله در اوایل سال تحصیلی رئیسجمهور محترم وقت در یکی از مدارس کشور وارد شده و بعد از بازدید و ارائه راهکارها و سخنرانی پیرامون مسائل آموزشی و پرورشی، پرسشی در رابطه با مسائل روز جامعه طرح میکنند.
اهداف کلی پرسش مهر 98-97
فراخوان پرسش مهر با اهداف جلب مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان، حساس کردن فضای فرهنگی جامعه، شناسایی علل و عوامل پیشرفت و توسعه می باشد.
همچنین افزایش حس مسئولیت پذیری در مخاطبان، ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری، آشنایی با روند جهانی شدن، علل و عوامل و پیامدهای آن نیز از شاخصه ها می باد.
شناخت و حفظ هویت دینی و ملی و تلاش برای رفع خشونت و زمینه سازی برای تحقق صلح مبتنی بر عدالت و وحدت ملی، طراحی و ارائه گردیده را در بر می گیرد.
اهداف عملیاتی پرسش مهر 98-97:
۱- پرورش روحیه پرسش گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده ها
۲- آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی
۳- ایجاد تعامل بیشتر بین معلمان و دانش آموزان
۴- ایجاد نشاط، شادابی و تحرک بیشتر در مدارس
۵- کاهش فاصله بین حوزه های ستاد و اجرایی
۶- ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش
۷- گسترش و تقویت فعالیت های گروهی
۸- شناسایی تنگناها، موانع و مشکلات جامعه و ارائه راهکارهای مناسب
۹- کشف، رشد و پرورش استعدادهای بالقوه مخاطبان
۱۰- ایجاد زمینه مناسب برای بازنگری و اصلاح فعالیت های جاری
اصول و سیاست های اجرایی پرسش مهر 98-97:
۱- اثربخشی: انجام دادن درست و مطابق با هدف کارها و توالی گام های اساسی با عنایت ویژه بر محتوا، تأثیری، اثربخشی و ماندگاری آنها.
۲- تمرکز زدایی: اجتناب از تمرکزگرایی و واگذاری مسئولیت های اجرایی به دانش آموزان و معلمان
۳- جذابیت: خلاقیت، سهل گیری در انجام امور و پرهیز از ایجاد تکلف و مشقت برای مخطبان
۴- مخاطب شناسی: توجه به نیازها، علائق، خواسته ها و ویژگی های روحی، سنی و جنسی مخاطبان
۵-کارایی: تاکید بر فرهنگ خودی و جنبه های علمی، کاربردی و قابلیت اجرایی ان، با ارائه ی شیوه های متناسب، جدید و انجام دادن کارها به شیوه ی منظم با کم ترین اتلاف.
۶- مخاطب ورودی: جلب اعتماد و اطمینان، ایجاد تفاهم، همدلی و صمیمیت در بین مخاطبان
۷- به روز کردن ابزارها و شیوه ها: استفاده از فناوری، علوم و فنون جدید و حداکثر بهره برداری از امکانات جدید
۸- ضابطه محوری و قانون مداری: پرهیز از اعمال سلیقه های شخصی، جناحی و سیاسی کاری در برخورد با مخاطبان.
۹- نتیجه مداری: عملیاتی کردن و کاربست نتایج یافته های پژوهشی و انعکاس مطلوب آن به سایر علاقه مندان.
۱۰- مشارکت جویی: جلب مشارکت فعال سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط، به ویژه حوزه های داخلی آموزش و پرورش و دانش آموزان و فرهنگیان.
۱۱- مستندسازی: جمع آوری و نگهداری سوابق فعالیت ها و آثار مخاطبان و بهره گیری مطلوب از آنها.
مخاطبان پرسش مهر 98-97
مخاطبان این پرسش از دانش آموزان دوره راهنمایی شروع می شود و تمام قشر فرهنگی کشور اعم از دانشجویان و حتی بازنشستگان فرهنگی و محصلان خارج از کشور را نیز در بر می گیرد.
:: موضوعات مرتبط:
علوم انسانی ,
آموزش و پرورش ,
,
:: برچسبها:
پرسش مهر ,
پاسخ پرسش مهر ,
مسائل روز ,